קדמה - מקום של אהבה
גלריית תמונות

חזון ויעדים

 

בית הספר בקדמה שואף להגשים כמיטב יכולתו את המטרות החינוכיות והלימודיות שהוצבו על ידי מערכת החינוך בישראל: "להשתית את החינוך במדינה על ערכי תרבות ישראל והישגי המדע, על אהבת המולדת ונאמנות למדינה ולעם ישראל, על תודעת זיכרון השואה והגבורה, על אמון בעבודה חקלאית ובמלאכה, על הכשרה חלוצית, על השאיפה לחברה בנויה על חרות, שוויון, עזרה הדדית ואהבת הבריות" (מתוך חוק חינוך ממלכתי התשי"ג - 1953).

 

במרכז תפיסת עולמנו עומד התלמיד כמי שעתיד להשתלב בחברה הישראלית כאזרח שותף, שווה זכויות, אחראי, עצמאי ובטוח בעצמו. אנו מאמינים כי טיפוח האמון של התלמיד בעצמו לאחר כישלונות אין ספור הינו תנאי הכרחי ובסיסי להצלחה. לפיכך, צוות בית הספר מזמן לתלמידים חוויות חיוביות ומעשירות הן בתחום הלימודי והן בתחום הרגשי-חברתי.

 

בית הספר פועל מתוך העקרונות הבאים:

 

מצוינות בלימודים – אנו מאמינים שלכל תלמיד יש יכולות וכישורים שניתן לחזקם ולקדמם. אנו משקיעים מאמצים רבים כדי שתלמידינו יזכו להשכלה רחבה ומעמיקה, יגיעו להישגים לימודיים מצוינים וימצו את הפוטנציאל הגלום בהם. כדי לקרב ולעודד את התלמידים ללמידה, אנו מציעים מגוון של תחומי דעת ייחודיים ומאתגרים המהווים בסיס עשיר ויציב להתקדמות אינטלקטואלית, טכנולוגית ואקדמית. תוכנית הלימודים הגמישה והיישום של דרכי למידה מגוונות מאפשרים לכל תלמיד לפתח את נקודות החוזק שלו ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר.

 

תמיכה לימודית – אנו מאמינים כי על בית הספר לספק מסגרות לימודיות הולמות לתלמידים מתקשים ובעלי חסכים לימודיים. במטרה לצמצם את הפערים הלימודיים של התלמידים בתחומי הדעת השונים פועלת בבית-הספר מערכת תומכת, שמטרתה לסייע לתלמיד להתגבר על קשייו, ולהסיר מחסומים רגשיים שעלולים לעכב למידה.

 

טיפוח התלמיד כאדם חושב, יוזם ויוצר – צוות בית הספר פועל לשמר ולטפח את סקרנותם הטבעית של התלמידים, ולפתח מודעות עצמית,  אחריות אישית ועצמאות מחשבתית ומעשית.

 

יחס אישי – אנו מאמינים באווירת פתיחות ודיאלוג בין מורים לתלמידים. לפיכך, אנו מקפידים על יחס אישי מכבד לכל תלמיד, על קיום מגע ישיר בינו לבין המורים והמנהלים ועל טיפול אישי בבעיות, תוך התחשבות בקשייו של כל פרט.

 

תקשורת מקרבת – אחד העקרונות החשובים ביותר החרוטים על דגלו של בית הספר הוא החינוך לתקשורת לא אלימה. אנו מאמינים כי על בית-הספר מוטלת החובה לפעול לביעורו של נגע האלימות, לפעול לשינוי של התנהגויות שאינן ראויות לביה"ס ולחברה, ולפעול לחינוכם של תלמידיו לסובלנות ולמתינות. היעד שעומד לנגד עיננו הוא עיצוב התלמיד כאזרח אכפתי וערכי המקבל אחריות כלפי מעשיו וכלפי הסובב אותו.

 

פיתוח רגישות חברתיתמתוך הנחה שאיכות האינטראקציה החברתית היא מרכיב מכריע ביכולתו של אדם לחיות חיים מספקים, מתקיימת בבית הספר פעילות ערכית-חברתית מגוונת, במסגרת כיתתית, שכבתית ובית-ספרית. אנו מאמינים כי על בית-הספר להוות בית חינוך בו יוכל התלמיד לפתח את כישוריו החברתיים, ירכוש ערכים מוסריים וחברתיים, ילמד לחיות בסביבה חברתית המעריכה את הזולת, ואף יקנה כלים להתבוננות ביקורתית.

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים